زرتلار با هدف پاسداشت و حفظ میراث مادی و معنوی مردم گیلان طراحی شده است

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای میرزا کوچک صومعه سرا ظهر روز دوشنبه 12/06/97  در ادامه برنامه های سفر شهرستانی مدیر کل و هیئت همراه، مهندس عطائی پور و هیئت همراه از مجتمع بومی،محلی گردشگری زرتلار گوراب زرمیخ دیدار کردند.

مهندس عطائی پور در این بازدید اظهار داشتند: در راستای ترویج و توسعه بوم گردی موزه های روستایی، تصاویری ملموس از زندگی سنتی‌اند که در آنها می توان معماری، آداب و رسوم، صنایع دستی و هنرهای بومی را از نزدیک مشاهده و زندگی روستایی را تجربه کرد؛ این موزه ها فضایی را فراهم می‌کنند تا مردمان هر سرزمین با گذشته نزدیک پدران و مادران خود آشنا شوند. اصل و مبنای ساخت این نوع واحد های بوم گردی در هر جا بر این است که از مواد و مصالح ساختمانی که در طبیعت اطراف به وفور یافت می شود، استفاده گردد. در کنار هور و مرداب از نی و بردی، در حاشیه جنگل از چوب، در بیابانها از گل و در کوهستانها از سنگ بهره گیری می شود .

 زرتلار نیز یک واحد بوم گردی منحصر بفرد با ویژگی های تعریف شده در شهر گوراب زرمیخ است که با هدف پاسداشت و حفظ میراث مادی و معنوی مردم سرزمین گیلان طراحی شده است. این واحد بوم گردی در شهر گوراب زرمیخ واقع می باشد که علاقه مندان جهت تماشا و حتی اسکان می توانند به این واحد بوم گردی مراجعه کنند.

  • تاریخ درج : ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور ساعت ۱۰:۲۱
  • تعداد بازدید: 1446